onsdag 23. april 2014

Kort med stempel fra Stitchy bear

Som DT for barnemix.no har jeg laget et kort. Her er hva jeg skriver om kortet:

Denne gangen har jeg laget et kort med stemplet Alexandria fra Stitchy bear. Jeg har printet stemplet på ark så jeg kan fargelegge det med Touch tusjene mine. Jeg har brukt følgende farger:
  • Kjolen og bånd på hatten: 77 og 83
  • Håret: 93 og 97
  • Ansiktet: 134 og 15 (på munnen)
  • Kappen: 120
  • Skyggen under WG 1, WG 3 og WG 5
Underveis bilde:

Basen på kortet er 4*6 inch og alle kantene er svertet med Distres sink – Black Soot. Bakgrunnen på kortet har jeg laget selv med hvitkartong og Tim Holtz sin manuelle luftbørste. Jeg har brukt Distress Markers i fargene Shaded Lilac, Seedless Preserves og Dusty Concord sammen med stensilen Bubble fra Tim Holtz. Etter at alt var sprayet brukte jeg stensilen shatter fra Tim Holtz og Distress Ink – Black Soot for og gjør ferdig bakgrunnen.
Underveis bilde:
Motivet er stanset ut med oval die fra Spellbinders og mattet med en bølgekantet oval die fra Spellbinders. Har laget mattene inni kortet på samme måte. Tekstene er stemplet med Archival Ink – Jet Black. Motivet og gratulerer på framsiden er limt på med 3d puter for å få litt dimensjon.

Flere underveis bilder:


Nå er kortet ferdig.

Forsiden av kortet:

Inni kortet:

Baksiden av kortet:


Jeg har også laget en video på You tube som viser deler av prosessen på kortet. Du finner den her:


Tusen takk for at du titter innom. Håper du finner litt inspirasjon her. Ha en flott og kreativ dag :)

1 kommentar:

  1. Riktigt fin färgläggning och läckert bakgrundsark du har gjort!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentarer. Ha en flott dag :)

Kort

Kortet i dag er et mini slimline kort og det er ikke laget til en spesiell anledning. Basen er kremfarget kartong. Panelene er stanset ut me...