torsdag 10. april 2014

Kort til KOM 1

Da er kom igang igjen inne på scrapping.no. Temaet for det første kortet var at det skulle være lille og gul/orange. Andre farger var også lov, men dette skulle være hovedfargene. Lilla er en farge jeg er glad i og prøver å bruke en del, men gul/orange er en større utfordring. Siden deler av fargene på dette kortet er en utfordring fant jeg ut at jeg kan jo like gjerne dra det litt lenger og prøve å lage et enkelt kort med distress markers og watercoloring papir som utgangspunkt.

Jeg har brukt:
  • Distress markes: milled lavender, shaded lilac, seedless preserves, dusty concorde, scattered straw, squeezed lemonade, wild honey, mustard seed og spiced marmalade.
  • Gress die fra Magnolia
  • Stempel fra samlingen min
  • 200 g watercoloring papir
  • Hvit bazzill
  • Archival ink - Coffee
Bakgrunnen og eggene er fargelagt med distress markers også har jeg brukt vannpensel etterpå for å få et vannfarge utseende på de. Eggene har jeg tegnet og klippet ut selv. Så var det egetlig bare å lime delene sammen. Korte ble en helt annen stil enn det jeg pleier å lage, mend et var gøy å lage egne ark/bakgrunner.

Forsiden av kortet:
 
 
Innsiden:
 
 
Baksiden:
 



Takk for at du titter innom. Legg gjerne igjen et spor etter deg :)

3 kommentarer:

  1. Oi så flott det ble! Flotte farger og stilig teknikk du har brukt!
    God påske!
    klem Unni

    SvarSlett
  2. Wow så flott ett påskekort! Stilig med de store lilla eggene. :) Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  3. Så fargerikt og flott. Dette likte jeg veldig godt.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentarer. Ha en flott dag :)

Kort

Kortet i dag er et mini slimline kort og det er ikke laget til en spesiell anledning. Basen er kremfarget kartong. Panelene er stanset ut me...