tirsdag 19. august 2014

DT for barnemix - kort med motiv fra Make it Crafty

Dette kortet har jeg laget som DT for Barnemix. Her er det jeg skriver om kortet:

Denne gangen har vi brukt stempler fra Make it crafty. Stemplet jeg har brukt heter Urban Nic.
Jeg starter med å printe stemplet på ark som passer til Touch tusjene mine. Så fargelegger jeg motivet. Jeg bruker følgende farger:
Bukse: 72 og 74
T-skjorte: 124
Sko: 95, 97 og 98
Lue: 95, 97 og 98
Jakke: 65 og 68
Hud: 26 og 142
Ringer: 123
Glidelås og bukseknapp: 123
Skygge, bakke: GG1 og GG3

Jeg lager en kortbase i svart kartong slik at kortet blir 6’’*6’’. Så bruker jeg Spellbinders labels eight die og stanser ut motivet med en ramme rundt. Nå finner jeg et gammelt Mønsterark fra Basic Grey sin Euphoria serie – elation . Dette arket bruker jeg til å lage fire matter i størrelsen 5 7/8’’*5 7/8‘’.

Nå stanser jeg ut to matter i hvit kartong som med samme die og i samme størrelse som motivet på forsiden. Til baksiden bruker jeg en mindre die fra det samme settet. For å lage matter til disse legger jeg diene på baksiden av mønsterarket og tegner rundt. Da får jeg matter som er bare litt større enn de jeg først stanset ut.

Den minste matten stempler jeg med stemplet mitt og en av de andre stempler jeg med ett tekststempel jeg har i samlingen (produsent vet jeg ikke). Jeg bruker Archival ink – leaf green til å stemple all teksten. På forsiden av kortet stempler jeg en tekst fra Kort og Godt, før jeg bruker en sirkel die å stanser det ut med. Jeg bruker en sirkel som er litt større til å stanse ut matta bak. Sirkel diene er fra Spellbinders og heter Standard Circles LG og Standard Circles SM.

Nå tar jeg en grønn kartong som jeg lager fire matter i størrelsen 5 5/8’’ * 5 5/8’’. Disse mattene stempler jeg med et bakgrunns stempel fra Impresion obsession. Jeg bruker denne samme stempel puta som på alt det andre på kortet.

Nå setter jeg alle delene sammen. Motivet og teksten på forsiden limer jeg fast med 3D lim for å få litt dimensjon på kortet. Når jeg har gjort alt dette er jeg egentlig ikke fornøyd med resultatet å blir sittende å kikke og dille litt med det, for å prøve å finne på noe lurt. Jeg finner fram svart kartong, to dies fra Tim Holtz – Weathered clock og Movers and shapers tannhjul og bling fra Prima. Jeg stanser ut disse motivene i svart kartong og limer over og under hovedmotivet. En sort bling får plass i midten av tannhjulet.

Forsiden av kortet:

Inni kortet:

Baksiden av kortet:

Her er en video som viser prosessen:



Takk for at du titter innom :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentarer. Ha en flott dag :)

Kort

Kortet i dag er et mini slimline kort og det er ikke laget til en spesiell anledning. Basen er kremfarget kartong. Panelene er stanset ut me...