torsdag 14. august 2014

DT for Barnemix - utklippsark fra Mon Bonbon

Som DT for Barnemix har jeg laget disse tagene. Her er det jeg skriver om de:

Denne gangen har jeg laget et sett med tager med utklippsark fra Mon Bonbon. Arket jeg har brukt heter 8 Vintage Children and their Pets Collage Sheet No. 2
 
Jeg startet med og printe motivene på tykt vanlig hvitt papir. Jeg bruker så Hobbykniven og en linjal for å skjære ut alle motivene. Etter at alle motivene er skåret ut bruker jeg en brun Zig tusj for å tegne brunt rundt kanten, sånn at det hvite papiret ikke synes.

Så tok jeg kraft kartong og en die fra Sizzix-Tim Holtz som heter Tag & Tie. Med denne stanset jeg ut 8 tager som jeg bruker som base. Alle kantene på tagene sverter jeg med Distress ink – vintage photo.

Nå finner jeg fram stempel fra Kort og Godt, Archival ink – Potting soil, sirkel punsj i størrelse 1 ¾’’ og mere kraft kartong. Jeg stempler samme teksten syv ganger (den ene tagen har juletekst og da passer ikke stemplet jeg bruker) og punsjer den ut med sirkel punsjen. Alle kantene svertes med Distress Ink – vintage photo.
 
Som matte på tagene finner jeg fram noen rester jeg har av en blokk fra Prima – Printery i størrelse 6*6.  Disse mattene blir også svertet med Distress ink – vintage photo før de limes på tagene.

Før alt monteres sammen kutter jeg passe store biter av hampetråd som jeg fester i hullene på tagene.

Teksten limes rett på tagen, mens motivet limes på skrå med 3d puter. På de to hjørnene av motivene som stikker utenfor tagen sverter jeg baksiden med Distress ink – vintage photo.


Her er videoen som viser litt mer av hva jeg gjør:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentarer. Ha en flott dag :)

Kort

Kortet i dag er et mini slimline kort og det er ikke laget til en spesiell anledning. Basen er kremfarget kartong. Panelene er stanset ut me...