torsdag 20. november 2014

DT Barnemix - pakkelap med motiv fra Littel Miss Muffet Stamps

Dette prosjektet er laget for Barnemix.no. Her er det jeg skriver om det:

Denne gangen fikk jeg motivet Claudia Loves Christmas fra Little Miss Muffet Stamps til å bruke. Jeg printet dette i svart/hvitt på akvarell ark.

Fargelegging med Distress Markers:
Lue og kjole: Fired Brick, Festive Berries.
Lue kant: Pumice stone.
Bjeller og knapper: Squeezed lemonade og Mustard seed.
Ansikt: Brushed Corduroy med Spun Sugar i kinnene.
Sko og hansker: Peeled Paint og Forrest Moss.

Utstyrsliste:
Dies: Tag & tie fra Tim Holtz.
Blekk: Distress ink – pumice stone. Versamark. Memento – Tuxedo black.
Stempler: God jul og til/fra stempler.
Annet: Tykt hvitt ark fra kontorbutikk. Svart embossingpulver fra Panduro. Akvarell ark. Svart tusj fra Zig. Vannpensel. 3D lim. Ranger Stickles – xmas red. Hvit tråd. Wink of Stella gull glitterpenn.

Jeg startet med å fargelegge motivet med Distress tusjer og vannpensel. . Så klipper jeg ut motivet og tegner rundt kanten med svart tusj. For å få motivet ferdig tar jeg Stickles på julekula. Nå kan motivet ligge og tørke mens jeg gjør ferdig resten.

Nå stanser jeg ut en tag, som jeg sverter kantene på. Før jeg gjør noe mer stempler jeg til/fra på baksiden (det er mye enklere å gjøre dette før det har kommet for mye på framsiden).

Jeg stempler teksten i bunnen av tagen og embosser denne. Nå fester jeg 3D lim bak på motivet mitt og limer det på tagen min. For å kunne feste tagen på en gave knyter jeg en tråd i hullet på tagen. Som en siste avslutning bruker jeg glitterpenn på knappene og bjellene.

Forsiden av tagen:

Baksiden av tagen:

Videotutorial:

Takk for at du titter innom :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentarer. Ha en flott dag :)

Kort

Kortet i dag er et mini slimline kort og det er ikke laget til en spesiell anledning. Basen er kremfarget kartong. Panelene er stanset ut me...