tirsdag 11. november 2014

DT - pakkelapper med biler fra Luna Girl

Her er det jeg skriver om prosjektet:

Denne gangen fikk jeg utklippsarket Victorian Christmasdigital collage sheet fra Luna Girl som jeg skulle bruke. Jeg printet dette i farger på ett tykt hvitt ark.

Utstyrsliste:
Mønsterark: 6*6 Joyex novel fra Glitz.
Dies: Tag & tie fra Tim Holtz.
Punsjer: 1’’ sirkelpunsj og kantpunsj med snøstjerner fra Martha Stewart.
Blekk: Distress ink – vintage photo og pumice stone. Versamark. Memento – Tuxedo black.
Stempler: God jul og til/fra stempler.
Annet: Tykt hvitt ark fra kontorbutikk. Svart embossingpulver fra Panduro. Brun tusj fra Zig. 3D lim. Osteklut. Tråd. Wink of Stella clear glitter pen.

Jeg startet med å klippe ut alle bildene/motivene. Så tok jeg en tusj og tegnet rundt kanten på alle motivene. Så stanset jeg ut hvite tagger med dien. Så kuttet jeg ut matter i mønsterark som passet oppå tagene. Så svertet jeg alle kantene på tagene og mønsterarkene. Nå limer jeg mønsterarkene oppå taggene.
Nå finner jeg fram ostekluten og klipper den i passe store biter som vil passe fint på tagen. Limer den fast med en stripe lim. Nå snur jeg tagen rundt og stempler til/fra på baksiden med svart blekk. Så snur jeg tagen tilbake igjen. Nå fester jeg 3D lim bak på motivet og limer det fast oppå ostekluten.

Jeg vil gjerne at det skal stå god jul på forsiden av tagen. Jeg stempler god jul med Versamark på den samme hvite arket. Så strør jeg over embossingpulver og smelter det med varmepistolen min. Sirkelen stanser jeg ut med en sirkelpunsj. Nå fester jeg 3D lim bak på teksten og limer på. Jeg vil ha noen snøstjerner på tagen min. For å få de i den rette størrelsen bruker jeg en kantpunsj når jeg punsjer de ut av hvitt papir. For å kunne feste tagen på en gave knyter jeg en tråd i hullet på tagen. Som en siste avslutning bruker jeg glitterpenn på snøstjernene og god jul teksten.

Forsiden av tagene:


Baksiden av tagene:
 
 
Her er en videotutorial av prosjektet:
 

 
Takk for at du titter innom :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentarer. Ha en flott dag :)

Kort

Kortet i dag er et mini slimline kort og det er ikke laget til en spesiell anledning. Basen er kremfarget kartong. Panelene er stanset ut me...